
Neuroatypowość w Finnessori
W Fundacji TERRA MY tworzymy przestrzeń, w której neuroróżnorodność jest naturalną częścią świata dziecka — czymś, co można zrozumieć, oswoić i wspierać z uważnością.
Przestrzeń, w której każde dziecko ma prawo rozwijać się po swojemu, w swoim tempie i na własnych zasadach.
Tak właśnie pracujemy na co dzień w Finnessori— w rytmie dziecka, w relacji, w szacunku do różnic. To miejsce, gdzie neuroróżnorodność nie jest wyjątkiem, tylko rzeczywistością, którą traktujemy z czułością i profesjonalizmem.
W Finnessori coraz wyraźniej widać jedno: zbiera się grupa dzieci, które są po prostu zmęczone szkołą systemową.
Dzieci, które czują więcej, widzą więcej i nie mieszczą się w pudełku "wszyscy tak muszą". Dzieci neuroatypowe, wrażliwe, przebodźcowane — ale jednocześnie mądre, twórcze, głodne normalnego życia.
Nie z kaprysu. Z potrzeby. Z troski.
I dlatego przygotowujemy dla nich bezpieczną ścieżkę startu.W nowym roku planujemy uruchomić w Finnessori jeden, dwa a może nawet trzy dni dla dzieci w wieku 11–13 lat — w małej grupie, w spokojnym rytmie, z realnym wsparciem:
• pedagoga specjalnego• vs psychologa • j. polski• biologia• j. angielski• zajęcia projektowe• wspólna praca w grupie oraz TUS • indywidualne ścieżki uczenia się• pomoc w przygotowaniu do egzaminów (bez presji, ale z planem)
Finnessori to żywe centrum edukacji i rozwoju, w którym dzieci mogą oddychać, uczyć się po ludzku i wracać do równowagi.
Coś się tu wykluwa — i czujemy, że to potrzebne.
Jeśli myślisz o edukacji poza murami szkoły dla swojego dziecka, możesz przejść na edukację domową w każdym momencie roku szkolnego.Obecnie tworzymy wstępną listę chętnych, aby od nowego roku uruchomić grupę.Napisz do nas — porozmawiamy i sprawdzimy, czy to właściwa ścieżka dla Was.




